Intro   Ardennen   Amstelgold   Heerenveen   Enschede  Leeuwarden  Berlijn   Erfurt    Franse Alpen   Nijmegen   Baselga di Pine
  Hamar   Inzell   Kirov

Klim Classic
-------------------------------------------------------------------------------------------------
TRAININGSRITJE “Klim Classic” 10 mei 2018.
De “Klim Classic” hebben we dit jaar weer gereden omdat het een mooie route is met behoorlijk zware beklimmingen. Quinty van Klink, Bart Valentijn, Vishwaraj Jadeja en Wim Nieuwenhuizen hebben de rit gereden.

Op donderdag 10 mei (Hemelvaartsdag) zijn we naar Maastricht gegaan. Inclusief de fietsen in de bus van Van der Laan.
Het weer was bewolk en redelijk fris met zowel in de morgen als op de terugweg tegenwind.
Iedereen ging prima, Vish net terug uit India had het behoorlijk moeilijk maar hij reed hem uit en had geen last van zijn knie. Wim kon dit jaar gewoon op zijn fiets blijven zitten met 39-28 ok op de steile stukken van boven de 20%.
Geen pech geen problemen simpel de 172.5 km. uit gefietst.

De route was best pittig in totaal is er meer dan 2600 mtr geklommen en regelmatig boven de 20% over een totale afstand van 172.5 km. De teamleden hadden tussen de 6.57 en de 8.09 uur op de fiets gezeten en Wim 7.52 uur.

Onderweg terug hebben we volgens de traditie bij de Mac D. in Best wat gegeten.

Volgende week rijden we Luik Bastenaken luik.

Wim Nieuwenhuizen

TRAININGSRITJE “Klim Classic” 25 mei 2017.
De “Klim Classic” hebben we dit jaar weer gereden omdat het een mooie route is met behoorlijk zware beklimmingen. Bart Valentijn, Vishwaraj Jadeja en Wim Nieuwenhuizen vergezeld van ex Teamlid Luca van Dijk hebben de rit gereden.

Op donderdag 25 mei (Hemelvaartsdag) zijn we naar Maastricht gegaan. Inclusief de fietsen in de bus van Van der Laan.
Het weer was prima gedurende de hele dag zon, het was zelfs heel warm en dat was in het tweede deel zeker een factor. Bart en ging prima Vish en Luca ook maar hadden het gewoon zwaar net als Wim. Wim is zijn conditie en vermogen na de gehele winter op “rust” te hebben gestaan weer aan het opbouwen, met 39-28 heeft hij moeten afstappen bij beklimmingen van boven de 20%.
Geen pech geen problemen simpel de 176.8 km. uit gefietst.

De route was best pittig in totaal is er meer dan 2500 mtr geklommen en regelmatig boven de 20% over een totale afstand van 176.8 km. De teamleden hadden zo’n 7.35 uur op de fiets gezeten en Wim 8.40 uur.

Onderweg terug hebben we volgens de traditie bij de Mac D. in Best wat gegeten.
Met plezier kijken we terug op deze “klim” dag waar mentaal soms even de aandacht werd gevraagd. Volgende week rijden we Luik Bastenaken luik.                     Wim Nieuwenhuizen.

TRAININGSRITJE “Klim Classic” 05 mei 2016.
De “Klim Classic” hebben we dit jaar weer gereden omdat het een mooie route is met behoorlijk zware beklimmingen. Bart Valentijn, Vishwaraj Jadeja, Asim Muhammad en Wim Nieuwenhuizen hebben de rit gereden.

Op donderdag 05 mei (Hemelvaartsdag) zijn we naar Maastricht gegaan. Inclusief de fietsen in de bus van Van der Laan.
Het weer was prima gedurende de hele dag zon, het was de eerste keer dat we zonder arm en beenstukken konden rijden. Het ging bij iedereen boven verwachting goed,  Vish en Asim hadden nog niet veel gefietst vanwege het slechte weer, Bart was net terug van zijn stage in de USA en Wim was weer een jaar ouder.
Geen pech geen problemen simpel de 170.5 km. uit gefietst.

De route was best pittig in totaal zijn er 2700 mtr geklommen en regelmatig boven de 20% over een totale afstand van 170,5 km.

De teamleden hadden zo’n 7 uur op de fiets gezeten en Wim 7.50 uur.

Wim Nieuwenhuizen.
TRAININGSRITJE “Klim Classic” 14 mei 2015.

De “Klim Classic” hebben we dit jaar weer gereden omdat het een route is met redelijk zware beklimmingen en buiten dat is het ook een mooie trip. Bart Valentijn,  Vishwaraj Jadeja, Wim Nieuwenhuizen en ons nieuwe teamlid Pim Bleser hebben de rit gereden.

Op donderdag 14 mei (Hemelvaartsdag) zijn we naar Maastricht gegaan. De fietsen in de bus van Van der Laan.
Bij aankomst bleek dat de administatie voor het uitgeven van de start documenten reeds waren vertrokken. We zijn zonder gaan rijden en werden bij de verzorgingsposten zonder problemen geloofd en geholpen.
Het weer was prima gedurende de eerste 100 km maar de laatste drie uur hebben we in de regen naar de finish gereden. Het omkleden bij de bus was al een hele tour alles was door nat en de vingers verkleumd van de kou. Allemaal hebben we de omstandigheden goed door staan.
Aan het einde waren we elkaar ook nog kwijt geraakt maar kort nadat de eerste terug waren kwamen ook de laatste twee bij de bus aan.
De route was mooi maar ook best pittig in totaal zijn er 2600 mtr. geklommen en regelmatig boven de 20% over een totale afstand van 171 km.
 De teamleden hadden zo’n 7 uur op de fiets gezeten en Wim ruim 8 uur.
 Onderweg terug hebben we volgens de traditie bij de Mac  wat gegeten maar deze keer niet in Best maar in Venraay.

Wim Nieuwenhuizen.

TRAININGSRITJE “Klim Classic” 09 mei 2013.

De “Klim Classic” hebben we dit jaar weer gereden omdat het een route is met redelijk zware beklimmingen en buiten dat is het ook een mooie trip. Luca, Vish, Nino en Wim reden de tocht.
Op donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag) zijn we naar Maastricht gegaan. De fietsen in de bus van de familie van Dijk met Marjan en Gijs als onze assistenten en de teamleden in deauto van Wim.
Na het afhalen van de papieren etc. zijn we gestart voor de 160 km versie van de tocht en uiteindelijk bleek die 172 km te zijn.
Na zo’n 90km. waren we Vish kwijt, later bleek dat hij verkeerd was gereden maar weer op het parcours wa alleen een stukje achter de anderen.Uiteindelijk had hij 182 km.op deteller staan.

Het weer was oke, niet warm en in het begin waren de wegen nog nat van de regen ook was er behoorlijk veel wind. Er waren meerdere hellingen van meer dan 20% dus op sommige momenten was het best een behoorlijke klus.
Terug in Maastricht waren we tevreden dat we het hadden gehaald en dat het droog was gebleven op de route.

Luca behaalde op de la Redoute de 5 e plek bij de junioren tot 23 jaar.
Nino van Dijk reed zijn eerste klimtocht door de belgische Ardennen en hij deed het behoorlijk goed als jongste van het team.
De teamleden hadden meer 6 uur op de fiets gezeten en Wim ruim 7 uur.

Onderweg terug hebben we volgens de traditie bij de Mac in Best wat gegeten.

Wim Nieuwenhuizen.
TRAININGSRITJE “Klim Classic” 17 mei 2012.
De Klim Classic was voorheen de Steven Rooks Classic en om reden dat ons dit vorig jaar goed is bevallen doen we deze rit dit jaar weer.
Op donderdag 17 mei (Hemelvaartsdag) zijn we naar Maastricht gegaan en na het afhalen van de papieren etc. zijn we gestart voor de 160 km versie van de tocht en uiteindelijk bleek die 172 km te zijn.
Tussen de 30 en 40 km. had men in noord Belgie de bordjes weggehaald maar na wat zoeken konden we de route weer oppikken.

Het was warm en met behoorlijk veel wind en net als vorig jaar werd het op sommige momenten best een behoorlijke klus.
Terug in Maastricht waren we een van de laatste deelnemrs die binnen kwamen (de laatsten bij de start).

De teamleden hadden ongeveer 6 uur op de fiets gezeten en Wim ruim 7 uur.
Luca behaalde bij de deelnmers onder de 23 jaar een 11e plaats over het klim klassement van de Cote de la Redoute en de Cote de Trasenster.

Onderweg terug hebben we volgens de traditie bij de Mac in Best wat gegeten.

Wim Nieuwenhuizen.

TRAININGSRITJE “Steven Rooks Classic” 2 juni 2011.

Om reden dat wanneer Limburgs Mooiste wordt verreden, wij in Heerenveen op het ijs staan, hebben we dit jaar de Steven Rooks Classic gereden.
Op donderdag 2 juni (Hemelvaartsdag) zijn we naar Maastricht gegaan met een busje van Van der Laan. Na het afhalen van de papieren etc. zijn we gestart voor de 160 km versie van de tocht en uiteindelijk bleek dat 171 km. te zijn.
Luca en Wim hebben 175 km. gemaakt om reden dat zij een pijl hadden gemist en dus weer terug moesten om deze te zoeken.

Het was warm en met behoorlijk veel wind en mede hierdoor best wel een redelijk zware dag te noemen.
Maar zoals altijd kwamen we min of meer vanzelf weer in Maastricht terug.

De teamleden hadden ongeveer 6.50 uur op de fiets gezeten en Wim 7.50 uur (voor hetzelfde startgeld).

Onderweg terug hebben we volgens de traditie bij de Mac Donald's in Best wat gegeten.
Roel Simons de vader van Lieven heeft ook met ons meegereden zowel met de tocht als met de bus en hij heeft ons hier op ijs en koffie getrakteerd.

Met voldoening kijken we terug op de rit en het doel om het avontuur aan te gaan en mentaal te leren om vol te houden is volledig behaald.

Voor meer informatie kijk op: http://www.stevenrooksclassic.nl/