Dit jaar was het trainingskamp in de Franse Alpen (hoogte) de laatste twee weken van augustus. Mee zijn, Vishwaraj R. Jadeja, Bart Valentijn en als gast de eerste week Asim Muhammad.
Paula Nieuwenhuizen was mee voor de verzorging.
De reis ging met een busje van Van der Laan. We vertrokken om 23.00 uur vanuit Utrecht en zaterdagmiddag waren we in Vallandry.
We verblijven in een chaletje met uitzicht op de bergen. Elke dag doen we in de morgen een sprint/explosiviteits training op het veld c.q. de hellingen en in de middag gaan we een stukje uitfietsen. Onze trainings veldjes bij Barmont zijn ook dit jaar weer goed te gebruiken.
Eenmaal reden we de tijdrit naar la Plange.
Asim Muhammad heeft een leerzame week meegemaakt en gezien hoe het op een trainingkamp van ons team toegaat. Het was leuk om Asim er bij te hebben, hij was leergierig en toonde zeker over aanleg te beschikken.

Het weer was de eerste week soms niet helemaal zonnig maar we hebben goed kunnen trainen. Twee dagen hebben we vanwege de regen niet gefietst en eenmaal zijn we flink nat geregend (en dat is koud).

In de tweede week zijn Roeland de Bruine en Sabine bij ons geweest van maandagmiddag tot donderdag morgen om aan de documentaire te werken voor het project Vishwaraj.

Gedurende het trainingskamp zijn er 15 veldtrainingen afgewerkt met in totaal 22.00 uur. Daarnaast hebben we 13 fietstochtjes gemaakt (waarvan 1 maal met een klimtijdrit) van 17 km.
De totaal tijd van het fietsen bedroegen minimaal (Bart) 50 uur en maximaal (Wim) 60 uur.
Middels de app van Strava hebben we dit jaar ook de hoogte meters geregistreerd.

Tijdrit la Plagne over 17 km.
Naam: 20-08-2015         Totaal KM.       Totaal Fietstr.        Totaal hoogte  mtrs.   Totaal veldtr.
Wim    1.46.20                 1025.9               60.39 u.               36.247 mtr.                22.00 u.
Vish     1.19.02                1012.2          +/- 57.00 u.               36.247 mtr.                22.00 u.
Bart     1.12.38                 1012.2               50.03 u.                36.247 mtr.                22.00 u.
Asim     ——–                  361.3          +/- 20.00 u.                12.378 mtr.                 8.15 u.

TRAININGSKAMP FRANSE ALPEN 14 AUG. 30 AUG. 2015 VALLANDRY PER DAG.

15/08   aankomst 13.00 uur.   Veldtr.             0,00 uur.        Fietstr. 0.0 km
Na het leeg halen van de bus en een beetje installeren zijn we niet gaan fietsen vanwege de stromende regen.

16/08    Veldtr. 1.45 uur.                                                    Fietstr.69.7 km.  4.06 u.  3.23 u.

Vertrokken naar Peisey-Nancroix en hebben daar de weg helemaal uitgereden. Weer terug en vervolgens zijn we afgedaald naar Landry. Daar naar de beklimming van les Coches op de terugweg zijn we nog even in Montchavin wezen kijken. Terug in Landry door naar Bourg-St. Maurice en daar begonnen aan de klim naar les Arcs1800. Vandaar naar Vallandry. In les Arcs waren we Vish even kwijt maar hij kwam vlak na ons thuis.

17/08    Veldtr. 1.15 uur.                                                    Fietstr. 77.0 km. 4.50 u.  4.15 u.

Vandaag naar beneden tot Landry en daar naar Macot over het fietspad. Bij het uitrijden van Vallandry kwamen we de ouders van Asim tegen die net aangekomen waren.
We zijn vanaf de start van de tijdrit tot aan de finish geklommen zo’n 17 km. en nog even tot helemaal bovenaan bij Aime 2000. Daarna zijn we dezelfde weg terug gereden. Opnieuw bleek dat klimmen toch veel lastiger is dan dat het in de herinneringen is vastgelegd.

18/08     Veldtr. 1.45 uur.                                                   Fietstr. 52.5 km.   4.07 u.   3.33 u.

Ondanks de verwachting van regen na enkele overwegingen toch vertrokken.
Afgedaald naar Landy daar via het fietspad naar Aime en gaan klimmen naar la Cote d’Aime.
Daar verder naar Velazan en verder naar Bourg-St. Maurice. In de afdaling naar Bourg-St. Maurice kwamen we in de eerste hevige regenbui en was het lastig om goed beneden te komen. Naar Landry en daar naar Vallandry. Vanaf halverwege de klim tot aan huis in de regen.

19/08     Veldtr. 1,30 uur.                            308.0 km          Fietstr. 79.1 km.   4.22 u.   3.34 u.

Na even het weer te hebben aangekeken zijn we vertrokken met het doel om niet al te hoog te komen i.v.m. de temperatuur. Na de afdaling naar Landry zijn we richting Aime gegaan en door het stadje weer verder over de grote weg waar we voor de tunnel zijn afgeslagen en gaan klimmen naar Montgirod. Daar doorgestoken over de binnenweg naar Hautecout. Daar de mooie afdaling naar Moutiers gedaan en van Moutiers over de grote weg terug naar Aime. Vanaf Aime naar Landry en omhoog geklommen naar Vallandry.

20/08     Veldtr. 1,35 uur.                                                    Fietstr. 83.0 km.   5.09 u.  4.16 u.

Vandaag niet de tijdrit maar naar de Cormet de Roselend (1968 mtr.) om reden dat het de laatste fietsdag was van Asim. Afgedaald via Landry en terug over les Arcs 1800. Op de top was het redelijk fris en kwamen er dreigende wolken opzetten daarom zijn we niet verder dan 1,5 km. afgedaald tot waar we de andere zijde met de rotsen goed konden zien. De terugweg naar ons huisje heeft Asim gekozen en het werd via les Arcs. Bart en Asim moesten wel even zoeken voor de juiste doortocht daar.

21/08     Veldtr. 1,45 uur.                                                    Fietstr. 78.3 km.   4.49 u.   3.56 u.

Na de Veldtraining is Asim naar huis vertrokken. Vandaag de tijdrit op la Plagne gereden. Iedereen was goed uitgewoond zeg maar. Boven nog even bij la Plagne Belle wezen kijken en daarna dezelfde route terug.

22/08      Veldtr. 1,10 uur.                                                   Fietstr.  107,3 km.   6.07  u.  5.42 u.

Afgedaald naar Landry, achterom naar Bourg-St.Maurice en daar begonnen aan de klim naar de Col du Petit St. Bernard. Vanuit Bourg-St. Maurice is dat 30 km. klimmen. Bovenop was het niet koud en het lastigste van deze klim is dat hij zo lang is. Naar huis over Les Arcs 1800 wat ook weer zo’n 15 km. klimmen is.

23/08       Veldtr. 1e    1,25 uur.  Veldtr. 2e    1,10 uur.         Fietstr. 0,00 km.

Vanwege de regen niet gefietst.

24/08       Veldtr. 1,30 uur.                                                  Fietstr. 38.1km.   2.12 u.   2.04 u.

Om reden van regen en dreigende regen na de veldtraining laat vertrokken voor een tripje.
Roeland en Sabine  zijn aangekomen om een paar dagen mee te lopen met Vish voor de documentaire.
We vertrokken in de zon naar Les Arcs 1800 om naar Les Arcs 2000 te gaan. Al kort na het vertrek reden we door dichte wolken en nog voordat we bij Les Arcs 2000 waren gebeurde dat nog een paar maal met slechts enkele tientallen meters zicht. Intussen begon het te regenen en die was behoorlijk koud. Later regende het enorm en we waren dan ook compleet verz… nat toen we thuis aan kwamen.

25/08       Veldtr. 1,45 uur.                                                  Fietstr. 83.0 km.   4.53 u.   4.19 u.

Vandaag zijn zowel bij de veldtraining als bij het fietsen Roeland en Sabine mee geweest.
We zijn vertrokken naar Landry (altijd lekker dat afdalen) Via Bourg-St. Maurice naar Seez en daar begonnen aan de klim van de Col du Petit St. Bernard. Na zo’n 4 km. afgeslagen naar Montvalezan en door naar St.Foy-Tarentaise. Daar over de grote weg (D902) terug naar Bourg-St Maurice. Daar gaan klimmen naar Vulmix en les Chapelles vervolgens afgedaald naar Cote de Aime en Aime. Langs de rivier terug naar Landry en daar omhoog naar huis.

26/08        Veldtr. 1,25 uur.                750.7                         Fietstr. 82.7 km.   5.08 u.   4.08 u.

Vertrokken naar Landry en door naar Bourg-St. Maurice en daarna de Col du Cormet d’ Roselend.
Vandaag waren Roeland en Sabine voor de documentaire er ook weer bij.
We zijn nog afgedaald tot boven het meer, even rondgekeken en weer terug geklommen langs de rotsen naar de Col. Over Landry weer naar huis.

27/08      Veldtr.          1,20 uur.         864.3                         Fietstr. 113.6 km.   6.41 u.   6.14 u.

Vertrokken via Landry, via het fietspad naar Aime daar door naar Moutiers. Daar richting Aigueblanche. Vanaf daar begonnen aan de klim naar Navette en Naves en aan de westkant weer afgedaald. Dat was toch 15 km. klimmen met stijging percentages regelmatig tussen de 15 en 20 %.
Na de afdaling  terug naar Moutiers en daar terug over de N90 en afgeslagen naar Notre Dame du Pre. Dit was ook weer 10 km. klimmen met gemiddeld ruim boven de 10%. Afgedaald via Longfoy naar Macot en vandaar naar Landry. Alle drie kwamen we in het donker thuis.

28/08     Veldtr.           1,20 uur.                                          Fietstr. 107.7 km.   5.53 u.   5.32 u.

Vandaag vertrokken naar Les Arcs 1800 en vandaar gaan afdalen naar Bourg-St Maurice.
Vandaar begonnen aan de klim naar de stuwdam van Tignes, langs het meer en door de vele tunnels naar Val d’ Isere Vervolgens dezelfde weg weer terug. Absoluut een interessante tocht.

29/08     Veldtr.           1,20 uur.         1012.2 km.                 Fietstr. 40.2 km.   2.22 u.   2.07 u.

Vandaag als laatste ritje en mede door de warmte “boven” gebleven. We zijn opnieuw naar Les Arcs 2000 gegaan en nu met goed zicht. Onderweg de 1000 km. gepasseerd.