Dit jaar was het trainingskamp in de Franse Alpen (hoogte) in de omgeving van L’Alpe-d’Huez.
Mee waren, Vishwaraj R. Jadeja, Bart Valentijn en Quinty van Klink.
Paula Nieuwenhuizen (en Kyra) waren mee voor de verzorging.
De reis ging met een busje van Van der Laan. We vertrokken om 00.15 u. vanuit Nieuwkoop en zaterdagmiddag om – 12.15 u. waren we in L’Alleau en hadden we al uitgerust, boodschappen gedaan en op de camping van de familie van Klink in Allemont gekeken. Tot aan Grenoble ging het prima maar daarna en beetje files, in het laatste stuk.
We verbleven in een chaletje op de Camping La Cascade op 950 mtr. weer op het oude adres met uitzicht op de bergen rondom. Elke dag deden we in de morgen een sprint/explosiviteits training op het veld c.q. de hellingen en in de middag gingen we een stukje uitfietsen. Onze trainings veldjes zijn al jaren dezelfde en prima te gebruiken.
De tijdrit was zoals altijd op de l’Alpe-d’Huez 1860 mtr.
Het weer was de beide weken wisselend met regelmatig regen en onweersbuien. Driemaal zijn we drijfnat geworden maar ook een paar keer net de regen mis gereden. Wel hebben we een aantal malen de route afgekort of niet afgemaakt. Elke dag hebben we prima veldtrainingen kunnen doen en toch ook elke dag op de fiets gezeten.
In de eerste week waren Aafje, de vriendin van Vish en Casper bij ons op de camping en vanaf donderdag ook nog twee vrienden van Vish en Aafje, Michelle en Rudolf. Casper heeft redelijk veel meegefietst en Rudolf eenmaal. Op zondag zijn die allemaal weer vertrokken. Aafje en Vish zijn woensdagavond naar huis  gegaan.

Gedurende het trainingskamp zijn er 15 veldtrainingen afgewerkt met in totaal 20.43 u..
Daarnaast hebben we 16 fietstochtjes gemaakt, waarvan 2 maal met een klimtijdrit van 12.4 km op de L’Alp-d’Huez.
De totaal tijd van het fietsen bedroegen minimaal (Bart) 49.17 u. en maximaal (Wim) 60.35 u. Middels de app van Strava hebben we dit jaar ook de hoogte meters geregistreerd.
Tijdrit naar l’Alpe-d’Huez 1860 12.4 km. 1130 mtr. omhoog.
Naam:   15-08-2018            24-08-2018
Tot. KM.    Tot. hoogte  mtrs.

Wim          1.31.27                 1.22.56

1088.0         31.371 mtr.

Vish          1.13.30                ———-

850.1         25.664 mtr.

Bart             52.47                    50.56

1090.8         31.471 mtr.

Quinty      1.03.30                  1.05.45
1 090.8         31.471 mtr.

Floyd         58.20                      57.40

John          ——–                  1.20.48
TRAININGSKAMP FRANSE ALPEN 10 – 26 AUG. 2018 L’ALLEAU PER DAG.

11/08 Veldtr. 0,00 u.           Fietstr.  60 km.                      3.37/ 2.57 u.               hm. 2931 mtr.

Aankomst om 12.15 u. en koffie gedronken bij Aafje. Om 15.30 u. na het leeg halen van de bus en een beetje installeren zijn we een rondje in de omgeving gaan fietsen. Eerst afgedaald tot aan het fietshotel en daar de rivier over naar Les Gauchoirs en La Danchere geklommen. Terug naar Venosc en daar rondgereden en geklommen tot Le Collet. En daarna naar La Berarde geklommen en weer terug.

12/08    Veldtr. 1.45 u.       Fietstr. 83,0 km.                     4.22 / 3.28 u.              hm. 2129 mtr.
Veld training gewenning en langs alle oude veldjes en paden geweest inclusief de waterval. Vertrokken naar Le Freney en het Lac du Chambon en door naar Les Deux Alpes. Daar vandaan keken we op onze camping beneden in het dal. Terug afgedaald naar de driesprong en Casper is naar de camping gegaan en wij verder door naar de voet van de l’Alpe-d’Huez en vervolgens via Bassey naar Allemont en even bij de familie van Klink gedag gezegd.

13/08    Veldtr 1.15 u.     Fietstr. 45.7 km. / B+Q  49.5    2.33 / 2.07 u.               hm. 1400 mtr.

Vandaag i.v.m. dreigende regen laat vertrokken. Eerst naar de voet van de l’Alpe-d’Huez en deze opgeklommen tot aan la Garde en daar door over de bergwand naar Auris. De voorste rijders zijn bij de afslag naar Maronne gegaan maar even later al omgedraaid. Ook weer i.v.m. dreigende regen zijn we direct doorgegaan naar Le Freney en vandaar terug naar de camping. Vanaf de voet van de Alp hebben John en Floyd meegereden en bij de afslag naar de camping zijn zij terug gegaan naar Allemont. De laatste 9 km. naar huis hebben we door de stromende regen gedaan.

14/08     Veldtr. 1.35 u.      Fietstr.67.0 km.                   4.11 u. / 3.10 u.       hm. 2347 mtr.

Naar de voet van de l’Alpe d’Huez en deze opgeklommen ter verkenning voor de tijdrit. Doorgereden naar de Col de Sarenne en die afgedaald. Hier mooie uitzichten naar de sneeuw en de wijde omgeving. Vanaf het Lac du Chambon afgedaald naar de driesprong en naar huis geklommen. Casper, John en Floyd waren mee.

15/08     Veldtr. 1,10 u.       Fietstr. 98.1 km.                5.26 / 4.28 u.            hm. 2578 mtr.

Tijdrit naar l’Alpe-d’Huez gereden met pima resultaten. Na de tijdrit verder geklommen naar de Col du Poutran naar Lac Noir en Lac Besson. Terug afgedaald naar l’Alpe-d’Huez. En naar Allemont gegaan waar we een rondje hebben gereden via de D1091 tot aan het monument van WO2 en dan aan de noordzijde van de Romance terug naar Allemont. Deze weg is eigenlijk niet meer begaanbaar voor racefietsen. In Allemont een rondje over de dam gereden en terug naar Allemont. Op de Col “de driesprong” wist na felle gevechten uiteindelijk Wim als eerste de top te bereiken.

16/08     Veldtr. 1,20 u.   Fietstr.68.0 km. B+Q 67.0 km.  4.14 / 3.02 u.      hm. 2845 mtr.

Vertrokken naar het Lac du Chambon verder over de dam naar Mizoen. De weg vervolgd naar de Col de Sarenne via Clavans le-Bas en le-Haut. De col afgedaald naar l’Alpe-d’Huez. Deze afgedaald en naar l’Alleau.
Vandaag was er voor de documentaire van Vish en het team een filmploeg met drones om opnamen te maken.

17/08     Veldtr. 1,30 u.    Fietstr.80.5 km.(502.1)              4.48 / 3.59 u.     hm. 2019 mtr.

Vandaag naar Le Bourg-d’Oisans en daar gaan klimmen naar Villard Notre-Dame.
De weg (weggetje) welke indrukwekkend onder de rotsen door loopt en de mooie vergezichten op de omgeving maken de trip de moeite waard. De donkere tunnels zijn nog steeds donker maar tegenwoordig hebben veel mensen een mobiel op zak en dat maakt het spektakel wat minder.    Terug in Le Bourg-d’ Oisans zijn we achterom via Bassey naar de opgang van de Col de Ornon gegaan en deze beklommen.

18/08      Veldtr. 1,35 u.     Fietstr.61.3 km.                        3.57 / 3.00 u.     hm. 1876 mtr.

Afgedaald naar de driesprong en dan over de D1091 naar de oprit richting Les Travers en daar naar boven geklommen en rond gereden. Boven begon het flink te regenen en na afwachten onder de bomen besloten we terug naar huis te gaan. Doorweekt en afdalend over zeer nat wegdek tot op de driesprong. Na de driesprong in het dal naar L’Alleau was het droog en had het zelfs niet geregend. Op de camping besloten we om naar La Berarde te gaan. 5 km. voor het eindpunt zijn we omgedraaid.

19/08       Veldtr. 1.30 u.     Fietstr.77.6 km.                       4.35 / 3.47 u.     hm 2250 mtr.

Begonnen aan dezelfde route als gisteren maar bij Les Travers door gereden naar Le Ponteil en Bons. Bij Mont-de-Lans even naar Cuculet geweest om een broodje te eten en water te halen. Afgedaald naar het Lac du Chambon en verder naar Le Freney. Daar gaan klimmen naar Auris-en Oisians. Via le Cert teug naar de doorgaande weg en tot aan La Garde waar we zijn afgedaald naar Bourg-d’Oisans. Vanaf hier naar de voet van de Col d’Ornon en via Bassey terug naar L’Alleau. Opnieuw een mooie trip met mooie vergezichten en langs diepe afgronden langs de rotswanden.

20/08       Veldtr. 1,30 u.      Fietstr.100.5 km.                    5.13 / 4.31 u.     hm 2533 mtr.

Vertrokken en via Bassey naar Allemont en daar verder via de dorpjes Livet, Riouperoux, les Clavaux en Gavet naar Sechilienne. Daar begonnen aan de Col de la Morte 15 km. boven via de dorpjes Le Villard, Lavaldens en Les Everras naar Le Haut Sievoz en Sievoz verder naar Valbonnais en bij Entraigues begonnen aan de klim naar de Col d’Ornon. We zijn een stevige onweersbui ingereden en bij het dorpje Les Doras hebben we (reeds doornat)moeten schuilen. Nadat de bui gewoon regen was geworden zijn we verder gaan klimmen tot op de top een daar hebben we ons door het busje op laten halen.

21/08       Veldtr. 1,20 u.       Fietstr.49.1 km.                       2.13 / 1.56 u.   hm 1540 mtr.

We zijn vertrokken naar Allemont via Bassey en daar begonnen aan de klim naar de Col de la Croix de Fer. In het dorpje Le Rivier d’Allemont besloten we vanwege de donkere luchten om terug te gaan. Na 1 km. reden we in de regen en hebben we onder de overkapping van een gebouw geschuild maar nu zonder hevig onweer en met normale regen. Wat later verder afgedaald naar Allemont. Met minder dan 1 km. te gaan tot de camping van de familie van Klink kwamen we in een enorme stortbui terecht en vervolgens zijn we drijfnat bij de familie van Klink aangekomen. We zijn niet meer opgestapt en met de auto naar huis gebracht.
Wim heeft met de bus de fietsen opgehaald.

22/08     Veldtr. 1,40 u.       Fietstr. 59.5 km.                        2.48 / 2.29 u.   hm 1216 mtr.

Vertrokken naar Allemont om daar via Villard Regulaz naar het dorpje Huez te gaan. Aan de voet van de klim hebben we, vanwege de donkere lucht en de donder, besloten niet naar boven te gaan maar weer terug naar L’Alleau. Bij Venosc zijn we nog naar Le Collet geklommen waar Vish nog een keer op de camping heeft kunnen kijken voor hij naar huis vertrok.
23/08      Veldtr. 1,15 u.      Fietstr.111.4 km.                       5.49 / 4.44 u.   hm 2291 mtr.

Opnieuw vertrokken voor de Col de la Croix de Fer. John en Floyd waren mee maar John moest afhaken vanwege een defecte ketting. De beklimming was zeker een aardige inspanning, 30 km. vanaf het begin. In de afdaling zijn we even naar de Col du Glandon geweest. Aan het einde van de afdaling in Allemont begon het net als de vorige keer hard te regenen en hebben we bij de familie Van Klink even geschuild. We waren net voor donker thuis.

24/08     Veldtr.  1,15 u.        Fietstr.69.3 km.                        3.43 / 3.00 u.    hm. 1985 mtr.

Vandaag voor de tweede tijdrit vertrokken, onderweg maar vooral boven was er een harde wind. Floyd en John reden mee. De tijden waren prima want intussen was er elke dag s’morgens intensief op het veld getraind en dat werd intussen merkbaar. In de afdaling zijn we bij Huez afgeslagen naar Villard Regulas. Daar meerdere malen even gestopt om van het uitzicht te genieten. Wim won daar nog een Col (Pas de la Confession) zonder dat hij dit wist. John en Floyd thuisgebracht naar Allemont en het was daar zomaar droog.

25/08     Veldtr. 1,10 u.   Fietstr.57.0 km.                 3.06 / 2.39 u.    hm. 1431mtr.

Vandaag als laatste ritje naar de Col d’Ornon en daar naar het dorpje Ornon geklommen en helemaal tot Le Grenoniere (einde van de weg). Bovenop zaten we op 1400 mtr. wat hoger is dan de Col d’Ornon. We keken dus bovenop het laatste stuk van de Col en aan de andere kant zagen we de beklimming naar Villard Raymond lopen.
Vandaag was het redelijk fris en hebben we in het lang gefietst.