Het team bestond dit seizoen uit dezelfde twee heren en een dame. Vishwaraj R. Jadeja uit India en Bart Valentijn uit Alphen aan den Rijn. Nieuw dit seizoen was Quinty van Klink uit Nieuwkoop. Bart Valentijn is A2 (wordt pas in juni 19 jaar) Quinty is B2 en Vishwaraj HSB. De Trainer/Coach was Wim Nieuwenhuizen uit Nieuwkoop.

De medische begeleiding werd verzorgd door dr. Frank Nusse en dr. Hans van Elst. Gedurende het seizoen heeft Vishwaraj na een val in augustus op het ijs behandeling nodig gehad. De andere teamleden hebben geen enkel probleem gekend waarvoor medische hulp nodig was.

Het Schaatsteam functioneert net als in de voorgaande jaren binnen de KNSB bij het Gewest Noord-Holland/Utrecht op de Vechtsebanen te Utrecht. De basis wordt gevormd door de clubs waarvan de leden lid zijn, dit jaar SVU en NiNo. De Clubs en Technische Commissies, de Baancommissie Utrecht middels de Schaatsacademie Utrecht verlenen volledige medewerking gedurende het seizoen en hebben dus ook een positieve bijdrage geleverd aan de resultaten van het team.

Jan van der Hoorn Schaatssport uit Ter Aar heeft ons geholpen met adviezen en hield voor ons team de schaatsen in topconditie met zijn specifieke slijp en ronding machines.
Sport en Businesscampus De Vechtsebanen
te Utrecht stelde alle facilitaire middelen welke zij kunnen bieden ter beschikking aan het team.
Van der Laan uit Nieuwkoop zorgt al vele jaren door middel van hun busjes voor veilig en betaalbaar vervoer naar onze trainingskampen.
Footconnection uit Culemborg heeft met hun expertise gezorgd voor de juiste passing van onze schoenen.
Pliegersport uit Meerkerk zorgt dat met hun kennis en service onze race fietsen het perfect blijven doen.
Inepro B.V. uit Nieuw-Vennep zorgt ervoor dat we gebruik maken van een perfect set of sportkleding. Ook maken zij het mogelijk dat de Trainer/Coach zijn werk kan doen.

Door het ontbreken van een echte hoofdsponsor was het dit seizoen voor het team financieel gezien niet eenvoudig, eerder een uitdaging. Ondanks dat gegeven hebben we wel ons training programma onverkort kunnen afwerken want indien dat niet lukt, wordt het bereiken van onze doelen wel een heel erg moeilijke opgave. De kosten zijn door de teamleden zelf c.q. de ouders opgebracht (deze zijn dus sponsor, supporter, logistiek ondersteuner, moreel ondersteuner enz.). Mede door de hulp van de ouders was het mogelijk om een professioneel programma af te werken. Ondanks het intensieve programma en de kleine omvang van het team zijn de totale kosten redelijk beperkt gebleven. Door het ontbreken van wedstrijd mogelijkheden op de baan in Utrecht hebben we wel veel op andere banen moeten rijden.

Het programma voor de teamleden is specifiek gemaakt om over meerdere jaren naar een top toe te werken. Dit betekent veel trainingen welke op het teamlid zijn afgestemd. Het volgen van dit programma vraagt een buitengewoon flinke portie doorzettingsvermogen en discipline. De trainingen zijn dagelijks op verschillende locaties, maar zoveel als mogelijk in de woonomgeving van de teamleden. Zo werden er veldtrainingen uitgevoerd in Nieuwkoop, Utrecht, Alphen aan den Rijn en in Driebergen trainden we in het zand. De power training werd dit seizoen in Nieuwkoop afgewerkt. In de maanden juni tot en met september hebben we intensief van het zomerijs in Leeuwarden en Heerenveen gebruik gemaakt. We zijn deze zomer 2 lange weekeinden in Leeuwarden geweest en nagenoeg alle vrijdagen dat we in Nederland waren trainden we daar. In juli zijn we 8 dagen naar Heerenveen op het ijs geweest. Op volgorde volgt dan de Franse Alpen, Erfurt, Baselga di Pine. Vishwaraj heeft geen wedstrijden kunnen rijden dit seizoen. Quinty en Bart hebben in totaal ongeveer 285 wedstrijdstarts gemaakt gedurende het afgelopen seizoen. Hiervan resulteerden er 46 in een PR.

De trainingskampen dit seizoen waren:
Zuid-Limburg/Ardennen de Klim Classic gereden (176,8 km.).
Ardennen, 3 dagen Luik Bastenaken Luik (365 / 411 km.).
Zuid-Limburg, 1 dag Limburgs mooiste gereden (190 km.).
Leeuwarden, 2 lange weekeinden geschaatst, afsluitend wedstrijden met de topteams meegereden.
Leeuwarden, Van juni tot en met september elke vrijdag dat we in Nederland waren op het ijs getraind.
Heerenveen 8 ijsdagen intensief geschaatst en afgesloten met wedstrijden.
Guillestre Franse Alpen 16 dagen op hoogte veldtrainingen en een beetje uitfietsen 938,1 km.
Erfurt, Duitsland 10 ijsdagen met twee weekeinden Internationale wedstrijden.
Baselga di Piné, Italië 9 ijsdagen op hoogte.

Verder is er o.a. deelgenomen aan:
Openingswedstrijd Leeuwarden, Heerenveen.
Dutch Classics in Nijmegen.
Internationale wedstrijden te Erfurt 2 maal een weekeinde.
Baan en Gewestelijke Kampioenschappen.
Landelijke selectiewedstrijden
Training en selectiewedstrijden gereden op, Hoorn, Haarlem, Dronten, Breda, Tilburg
Enschede, Deventer, Den Haag etc.
Diverse wedstrijden Heerenveen van Gewest, Clubs en de SAU.
Grote Vierkamp te Heerenveen van de ST Wageningen.

Het zomerseizoen is prima verlopen. De ijsperioden in Leeuwarden en Heerenveen zijn positief geweest en er is veel geleerd. In alle trainingskampen hebben we onze planning prima kunnen uitvoeren. We hebben optimaal kunnen werken en het waren zeer zinvolle en geslaagde trainingskampen. Vishwaraj R. Jadeja heeft opnieuw simpel gezegd een pech seizoen gehad. Hij heeft wel aan zijn techniek kunnen werken maar zijn heeft hij niet kunnen halen door deze pech. De verwachting is dat bij het begin van het nieuwe seizoen hij weer volledig inzetbaar is.  Bart Valentijn heeft zich technisch veel verbeterd dit seizoen en ook zijn tijden heeft hij behoorlijk verbeterd. Hij heeft dit jaar op alle afstanden duidelijk PR’s gereden en ligt op schema met zijn geplande meerjaren plan. Ondanks dat het niet altijd even gemakkelijk was heeft Bart toch 17 PR’s gereden en zijn klassement met 2.1 punt verbeterd. Quinty is pas in juli bij het team aangesloten en heeft een intensief leerjaar meegemaakt. Zij heeft toch 29 Pr’s gereden en haar klassement met ruim 12 punten verbeterd.

De resultaten zijn goed te noemen voor alle teamleden.
PR’s van dit seizoen zijn Rood.

PERSOONLIJK RECORDS (PR’S):

Vishwaraj R Jadeja
Oud:                    10.72 – 25.74 -57.44 – 40.11 – 1.20.06 – 2.02.65 – 4.19.39 – 7.26.02 – 15.13.14
Nieuw:               10.72 – 25.74 -57.44 – 40.11 – 1.20.06 – 2.02.65 – 4.19.39 – 7.26.02 – 15.13.14

Bart Valentijn
Oud:                  11.10 – 26.44 – 57.78 – 40.61 – 1.22.16 – 2.01.49 – 4.19.03 – 7.27.90 – 15.36.83
Nieuw:                10.85 – 26.05 – 57.78 – 39.96 – 1.20.89 – 2.00.97 – 4.11.35 – 7.20.08 – 15.28.77

Oud:                  12.66 – 30.88 – 1.10.80 – 47.17 – 1.37.92 – 2.31.53 – 5.44.47 – //.//.// – //.//.//
Nieuw:               12.55 – 30.22 – 1.09.45 – 46.36 – 1.34.93 – 2.21.91 – 4.55.93 – 8.56.11 – //.//.//

In dag- en lokale bladen is er regelmatig geschreven over de prestaties van het Schaatsteam. Ook op een aantal digitale kanalen wordt regelmatig over ons team bericht. Diverse malen in kranten in India waarbij werd geschreven in de talen, Engels, Gujarati en Hindi (zie persberichten op onze site). Stukken in de Times of India (meer dan 4 miljoen lezers dagelijks) en in regio gerichte kranten. Ook was er aandacht bij diverse TV stations zoals NDTV in India met “slechts” 50 miljoen kijkers en ook bij “lokale” zenders. Onze facebook pagina heeft meer dan 418 volgers. Het belangrijkste punt voor de publiciteit is en blijft onze uitstraling op de aspecten van: Sportief, Actie, Jeugdig en Professioneel. Met deze kenmerken worden onze sponsoren direct geassocieerd.

Ook dit jaar hebben we moeten presteren zonder hoofdsponsor. De benodigde ondersteuning in materieel en moreel opzicht is groot te noemen. De materiële en facilitaire sponsoren zijn voor het team zeer belangrijk geweest. Door hen is het mogelijk om op topniveau te kunnen sporten, zonder deze steun zou dat nagenoeg onmogelijk zijn geweest. De firma Jan van der Hoorn hielp ons prima met adviezen en met zijn unieke slijp en rondingmachines. De Sport en Business Campus de Vechtsebanen en ook Footconnection uit Culemborg hebben een belangrijke rol gespeeld. Taxi Van der Laan waar we al zo’n halve eeuw onze busjes huren. Plieger Wielersport die zorgt dat we onze arbeid op de fiets veilig en plezierig kunnen doen. Inepro B.V. uit Nieuw-Vennep heeft ervoor gezorgd dat we er nog steeds netjes bij lopen. Door hun support kan de Trainer/Coach blijven functioneren. Zeker niet in de laatste plaats is de coöperatie van en met de Verenigingen, de Baancommissie Utrecht en het Gewest Noord-Holland/Utrecht absoluut onmisbaar. Alle organisaties, instanties en personen heel hartelijk dank voor de steun.

CONCLUSIE:
Er zijn gedurende het seizoen ontzettend veel positieve zaken gepasseerd betreffende ons team. We hebben veel trainingen met avonturen beleefd en wedstrijden met successen en met teleurstellingen meegemaakt. Het seizoen heeft veel plezier, voldoening en succes gebracht. Alle teamleden hebben gedurende het afgelopen seizoen genoten zowel van de vele hoogte punten, maar ook van de diepte punten en deze weer te overwinnen.