Het team bestond dit seizoen uit twee dames en twee heren.Nadine Bruineberg uit Heemskerk en Iris van Toorenburg uit Wijk bij Duurstede vormden de dames, Koen Mast uit Harmelen met Luca van Dijk uit Driebergen waren de heren.In oktober is daar Vishwaraj R Jadeja uit India bijgekomen.De trainer/Coach was Wim Nieuwenhuizen uit Nieuwkoop.

De medische begeleiding werd verzorgd door dr. Frank Nusse.Bij specifieke situaties betreffende het bewegingapparaat konden we rekenen opdr. Hans van Elst.

Het Schaatsteam functioneert net als in de voorgaande jaren binnen de KNSB bij het Gewest Noord-Holland/Utrecht op de Vechtsebanen te Utrecht. De basis wordt gevormd door de clubs waarvan de leden lid zijn, dit jaar SC Gouda, SHV Woerden, SV Woudenberg en SVU. De clubbesturen en Technische Commissie, de Baancommissie Utrecht en de Gewestelijke Technische Commissie hebben voor meer dan 100% medewerking verleend gedurende het seizoen en dus ook een positieve bijdrage geleverd aan de resultaten van het team.

Van Rossum raadgevende ingenieurs B.V.
te Beverwijk is gedurende het seizoen als belangrijke cosponsor actief geweest. Zij zijn dit jaar ook gaan optreden als kledingsponsor voor het team.
PRO uit Italie heeft zijn Pro schaatsen en andere materialen tegen gereduceerde prijzen aan ons team geleverd.
Jan van der Hoorn Schaatssport
uit Ter Aar die voor ons team de schaatsen in topconditie houdt.
De Vechtsebanen
te Utrecht die alle facilitaire middelen welke zij kunnen bieden ter beschikking stelde aan het team.
Korfbalvereniging T.H.O.R.
uit Harmelen waar we van de velden gebruik kunnen maken.
Physical Fitness
uit Woerden waar we de krachttrainingen uitvoerden.

Het programma voor de teamleden is afgestemd om over meerdere jaren naar een top toe te werken. Dit betekent veel trainingsuren met specifieke arbeid en met een intensiteit die op het teamlid is afgestemd. Het volgen van dit programma vraagt een buitengewoon flinke portie doorzettingsvermogen en discipline.De trainingen zijn dagelijks op verschillende locaties, maar in principe altijd in de woonomgeving van de teamleden. Zo werden er veldtrainingen uitgevoerd in de duinen en op het strand bij Wijk aan Zee, in Nieuwkoop, in Harmelen en in Driebergen. De krachttrainingen van Nadine werden in Heemskerk afgewerkt en van de anderen in Woerden.In de maanden juni en juli hebben we intensief van het zomerijs in Heerenveen gebruik gemaakt. We zijn dit jaar niet naar Berlijn geweest om reden dat er langer ijs was in Heerenveen.

De trainingskampen dit seizoen waren:
Ardennen, 3 dagen Luik Bastenaken Luik.
Zuid Limburg, 1 dag Limburgs mooiste (De Amstel Gold Race).
Heerenveen, 3 lange weekeinden en 2 blokken van een week intensief geschaatst.
Berlijn, dit jaar niet geweest vanwege extra zomerijs op Heerenveen.
La Clusaz, in de Franse Alpen, 15 dagen hoogte trainingen op veld en fiets.
Nijmegen 4 ijsdagen gehad en Heerenveen een lang weekeinde in september.
Erfurt 10 ijsdagen.

Baselga di Pine 15 ijsdagen.

Verder is er o.a. deelgenomen aan:
Dutch Classics te Nijmegen
Regionale en Landelijke selectie wedstrijden
Subtop wedstrijd te Alkmaar en Amsterdam
NK Allround studenten te Enschede
10K/Gr. Vierkamp/PAST te Heerenveen van de ST Wageningen
Diverse wedstrijden Heerenveen van Gewest, Clubs en Schaats Circuit (Masters).

Door het ontbreken van een echte hoofdsponsor is het dit seizoen voor het team financieel gezien niet eenvoudig geweest. Bij gebrek aan een hoofdsponsor heeft de firma Van Rossum raadgevende ingenieurs een financiele bijdrage gedaan en is ook als kledingsponsor gaan fungeren.Mede hierdoor was het mogelijk om een professioneel programma af te werken.Echter het grootste deel van de kosten is opgebracht door de teamleden zelf c.q. de ouders (deze zijn dus sponsor, supporter, logistiek ondersteuner, moreel ondersteuner enz.)

Het zomer seizoen is redelijk verlopen. De perioden in Heerenveen zijn positief geweest en er is veel geleerd. Bij de afsluitende wedstrijden om de zomercup werden goede tijden gereden.Jammer is dat Iris die geblesseerd aan het seizoen was begonnen opnieuw met een nieuwe en uiterst lastige blessure te maken kreeg. Pas medio december is deze blessure verholpen en begin januari heeft zij de eerste wedstrijden gereden. Op alle afstanden heeft zij alsnog flinke vooruitgang geboekt. Nadine heeft mede vanwege haar Co-schappen veel zelfstandig thuis getraind. In de Alpen hebben we een goed programma af kunnen werken. Halverwege oktober kwam via Kopenhagen de skeeleraar Viswaraj R Jadeja (Vish) uit India bij ons team. Hij heeft de rest van het seizoen meegetraind. In januari is hij enkele weken terug geweest naar Kopenhagen om geld te verdienen voor de tweede helft van het seizoen. Nadine heeft gedurende het ijsseizoen vanaf december tot februari te maken gehad met een periode van blessures of/en niet fit zijn. Dit heeft deelname aan een aantal (zeg maar alle) belangrijke wedstrijden gekost. Koen heeft na het trainingskamp in Italie op het moment dat de selectie wedstrijden eraan kwamen te kampen gehad met een vorm terugval. Na een pauze en een ski vakantie heeft hij zich goed terug gewerkt. Luca is langzaam maar gestaag doorgegaan over het gehele seizoen met vooral zijn techniek te verbeteren. Aan het einde van het seizoen hebben we een leuke serie wedstrijden op Heerenveen gehad (vijf wedstrijddagen in twee weken).

De resultaten zijn redelijk te noemen in onze beleving, dit is echter volkomen onjuist.
Allemaal, zonder uitzondering, hebben op nagenoeg alle afstanden Persoonlijke Records gereden. Mogelijk stellen we onze doelen wat hoog want wanneer je naar het onderstaande overzicht van Persoonlijke Records kijkt kun je eigenlijk alleen maar concluderen dat het een uitstekend jaar is geweest. Daarnaast heeft iedereen zich vooral op het technische vlak flink verbeterd.
Nadine werd in Baselga bij de 5e Coppa Commune di Baselga 1e bij de dames. Zij won de Subtop wedstrijden van het Gewest NH-U en bij het NSK (Nederlands Kampioenschap Studenten) Allround behaalde zij in het klassement de 3e plaats. In maart won zij bij de afsluitende wedstrijden het PAST toernooi.
Iris die geblesseerd aan het zomerseizoen was begonnen en later weer met een lastige blessure te maken had reed pas in januari haar eerste wedstrijden.
In deze korte resterende periode heeft zij prima resultaten neergezet. O.a. deelname aan de  NK kortebaan, bij de club SVU werd zij kampioen bij de dames junioren B en tevens overall clubkampioen bij de dames. Bij de baankampioenschappen allround werd zij 4e, bij de Subtop Allround van het Gewest NH-U behaalde zij de 4e plaats. Bij de afsluitende toernooien in Heerenveen werd zij bij Past 5e en op de kleine vierkamp 3e.
Zij heeft in de maanden februari en maart al haar PR’s verbeterd.
Koen heeft veel vooruitgang geboekt in technische zin. Het doel om goed te gaan schaatsen is dit seizoen geslaagd. Koen heeft op alle afstanden PR’s gereden en werd o.a. 5e bij de Baankampioenschappen Allround en 4e bij de Baankampioenschappen Supersprint. In Baselga bij de 5e Coppa Commune di Baselga behaalde Koen een mooie 2e plaats. Tevens werd hij Club Kampioen bij de SHV Woerden bij de jun.B.
Luca heeft gedurende het seizoen stabiel gepresteerd en vooral aan de techniek gewerkt. Dit jaar was voor Luca echt een leerjaar. Als B1 heeft hij meegereden aan veel belangrijke wedstrijden zoals het Gewestelijk kampioenschap, de Sub Top wedstrijden en de Baankampioenschappen etc.  Luca was zowel op natuurijs als op kunstijs de Clubkampioen van SV Woudenberg. Bij de Sub Top wedstrijden behaalde hij bij de junioren B een mooie 3e plaats. Zowel bij de Baan – maar ook bij de Gewestelijke Kampioenschappen haalde Luca met een 18e en een 8e plaats het eindklassement.
Vishwaraj R Jadeja heeft vanaf oktober een enorm leerproces doorgemaakt. Hij heeft vele (27 maal) een PR en een Nationaal record gereden en laten zien dat zijn doel “meedoen aan de Olympische spelen” niet onmogelijk is.
PERSOONLIJK RECORDS (PR’S):
PR’s van dit seizoen zijn Rood en Vet gedrukt en gewoon rood zijn de snelste seizoentijden.
Nadine Bruineberg
Oud:           11.77 – 28.12 – 1.09.60 – 43.21 – 1.24.97  – 2.06.76 – 4.30.02 – 7.59.21  – 16.15.87
Nieuw:        12.12 – 28.35 – x.xx.xx – 42.68 – 1.24.78 – 2.08.77 – 4.29.58 – x.xx.xx –  16.52.65
Iris van Toorenburg
Oud:           12.11 – 29.41 – 1.07.23 – 45.11  – 1.29.28  – 2.18.96  – 4.56.85  – x.xx.xx – xx.xx.xx
Nieuw:        12.41 – 28.80 – x.xx.xx – 44.51 – 1.27.47 – 2.14.21 – 4.50.83 – x.xx.xx – xx.xx.xx
Koen Mast
Oud:           11.13 –  26.70  –  59.95 – 41.22  – 1.22.68  – 2.06.82  – 4.28.28  – 7.42.88  – 15.37.55
Nieuw:        10.98 – 26.26 –  xx.xx – 39.94 – 1.19.67 – 2.01.77 – 4.19.52 – 7.22.77 – 15.16.53
Luca van Dijk
Oud:           11.39  – 27.49 – 1.09.31 – 43.07  – 1.30.05 –  2.14.63  – 4.56.62  – xxxxxxx  – xxxxxxxx
Nieuw:        11.30 – 27.49 – x.xx.xx – 42.11 – 1.23.87 – 2.06.24 – 4.26.61 – 7.47.72 – 15.52.24
Vishwaraj R Jadeja
Oud:           xx.xx  –  xx.xx  – x.xx.xx – 45.78  – 1.37.57  – 2.30.85  – 5.29.81   – 10.01.39 –  19.14.13
Nieuw:        11.11 – 27.39 – x.xx.xx – 42.03 – 1.23.50 – 2.11.75 – 4.55.55 –   8.04.09 – 16.35.33

In dag- en lokale bladen is er geschreven over de prestaties van het Schaatsteam.
Voor RTV Utrecht hebben we een uitgebreid interview gehad.
Het belangrijkste punt voor de publiciteit is en blijft onze uitstraling op de aspecten van: Sportief, Actie, Jeugdig en Professioneel. Met deze kenmerken worden onze sponsoren direct geassocieerd en gelieerd.

Het is jammer dat er gedurende het seizoen geen hoofdsponsor is gevonden.
De benodigde ondersteuning in materieel en moreel opzicht is groot te noemen.
De materiele en facilitaire sponsoren zijn voor het team zeer belangrijk geweest.
Door hen is het mogelijk om op topniveau te kunnen sporten, zonder deze steun zou dat uitgesloten zijn.
De firma Van Rossum Raadgevende ingenieurs uit Beverwijk heeft ervoor gezorgd dat we ook dit jaar weer in fatsoenlijke teamkleding konden presenteren.
De materiaal sponsoren zijn van groot belang  o.a. Pro met de schaatsen en Jan van der Hoorn met zijn unieke rondingmachine.
Ook de “stille” hulpverleners zoals schaatsvereniging waarvan de teamleden lid zijn, de Vechtsebanen, de korfbal vereniging T.H.O.R. uit Harmelen en Physical Fitness uit Woerden zijn heel belangrijk.
Zeker niet in de laatste plaats is de cooperatie van en met de Baancommissie Utrecht en het Gewest Noord-Holland/Utrecht absoluut onmisbaar.
Alle organisaties, instanties en personen heel hartelijk dank voor de steun.

CONCLUSIE:
Er is gedurende het seizoen ontzettend veel gebeurd aan trainingsactiviteiten, wedstrijden etc. Het seizoen is ondanks de tegenslagen toch uiterst plezierig en succesvol verlopen en heeft veel voldoening gebracht.
Wim Nieuwenhuizen